این وبلاگ نامی ندارد
parvarsh.loxblog.com.بر سنگ مزارم ننویسید که او تنها بود بنویسید بهترین دوست تنهایی بود
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان به روزترینها و آدرس parvarsh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چت باکس


در روزگاران دور که بشر تازه یک‌جا نشین شده بود، شهری در سیستان پدید آمد که به گفته‌ی باستان‌شناسان به لحاظ بافت شهری، جمعیت، برنامه ریزی شهری و ... اولین شهر جهان بود. شهر سوخته و تمدن هوشمند و خلاق آن با بیش ازپنج‌هزار سال قدمت، به‌عنوان بزرگ‌ترین استقرار شهرنشینی در نیمه‌ی شرقی فلات ایران، نمونه‌ای منحصر به ‌فرد و حکایت‌گر واقعی علم، صنعت و فرهنگ گذشته‌های دور این مرز و بوم می‌باشد.

شهر سوخته در ۵۶ کیلومتری زابل در استان سیستان و بلوچستان و در حاشیه جاده زابل - زاهدان واقع شده است. این شهر در ۳۲۰۰ سال قبل از میلاد پایه گذاری شده و مردم این شهر در چهار دوره بین سال‌های ۳۲۰۰ تا ۱۸۰۰ قبل از میلاد در آن سکونت داشته اند. محوطه باستانی شهر سوخته در هزاره دوم و سوم قبل از میلاد، توسط مهاجرانی كه از چهار گوشه به ‌آن مهاجرت كرده‌اند، بنا شده است.سند یا کتیبه ای که نام واقعی و قدیمی این شهر را مشخص کند هنوز به دست نیامده و به دلیل آتش سوزی در دو دوره زمانی بین سال های 3200 تا 2750 قبل از میلاد «شهر سوخته» نامیده می شود.«کلنل بیت» یکی از ماموران نظامی بریتانیا از نخستین کسانی است که در دوره قاجار و پس از بازدید از سیستان به این محوطه اشاره کرده و نخستین کسی است که در خاطراتش این محوطه را شهر سوخته نامیده و آثار باقیمانده از آتش سوزی را دیده است. پس از او «سر اورل- اشتین» با بازدید از این محوطه در اوایل سده حاضر، اطلاعات مفیدی در خصوص این محوطه بیان کرده است. بعد از او شهر سوخته توسط باستان‌شناسان ایتالیایی به سرپرستی«مارتیسو توزی» از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۷ مورد بررسی و کاوش قرار گرفت.شهر سوخته دارای تشکیلات مرتب و منظمی بوده و از بعد سازمان‌دهی اجتماعی نیز جزو شهر‌های پیشرفته‌ی زمان خود بوده است. وجود نظام مرتب و منظم آب‌رسانی و تخلیه‌ی فاضلاب، دانش پزشکی پیشرفته و صدها عامل دیگر بر اهمیت این منطقه افزوده است.

شهر سوخته

این شهر از نادرترین شهرهای باستانی است که در آن، زنان عهده دار امور مالی خانواده‌شان بوده‌اند.بر مبنای یافته‌های باستان شناسان شهر سوخته ۱۵۱ هکتار وسعت دارد و بقایای آن نشان می‌‌دهد که این شهر دارای پنج بخش مسکونی واقع در شمال شرقی شهر سوخته، بخش‌های مرکزی، منطقه صنعتی، بناهای یادمانی و گورستان است که به صورت تپه‌های متوالی و چسبیده به هم واقع شده اند. هشتاد هکتار شهر سوخته بخش مسکونی بوده است.شهر سوخته مرکز بسیاری از فعالیت‌های صنعتی و هنری بوده، در فصل ششم کاوش در شهر سوخته نمونه‌های جالب و بدیعی از زیورآلات به دست آمد. در جریان حفاری‌های فصل های گذشته در شهر سوخته مشخص شد که با توجه به صنعتی بودن شهر سوخته و وجود کارگاه‌های صنعتی ساخت سفال و جواهرات در این منطقه، ساکنان شهر سوخته از درختان موجود در طبیعت محوطه برای سوخت استفاده می‌‌کرده اند. در شهر سوخته انواع سفالینه‌ها و ظروف سنگی، معرق کاری،انواع پارچه و حصیر یافت شده که معرف وجود چندین نوع صنعت، به ویژه صنعت پیشرفته پارچه بافی در آنجاست. تاکنون ۱۲ نوع بافت پارچه یکرنگ و چند رنگو قلاب ماهیگیری در شهر سوخته به دست آمده و مشخص شده مردم این شهر با استفاده از نیزارهای باتلاق‌های اطراف هامون سبد و حصیر می‌‌بافتند و از این نی‌ها برای درست کردن سقف هم استفاده می‌‌کردند. صید ماهی و بافت تورهای ماهیگیری نیز از دیگر مشاغل مردمان شهر سوخته بوده است. شهر سوخته بدون شک جز شهرهای بسیار پیشرفته زمان خود بوده است. اینک به برخی از این پیشرفت های شگفت انگیز اشاره می کنیم:

نخستین چشم مصنوعی جهان

چشم مصنوعی

برای نخستین بار در شهر سوخته یك چشم مصنوعی متعلق به 4800 سال پیش كشف شد. این چشم مصنوعی متعلق به زنی 25 تا 30ساله بوده که در یکی از گور های شهر سوخته مدفون شده بوده است.جمجمه زن صاحب چشم مصنوعی شهر سوخته چشم مصنوعی روی جمجمه او دیده می‏شود.

چشم مصنوعی

چشم مصنوعی یافت شده در چشم چپ او کار گذاشته شده و با وجود گذشت زمان نزدیک به 4500 سال از ساخته شدن آن هنوز سالم است.جنس این چشم مصنوعی یافت شده هنوز بطور کامل مشخص نشده است اما به نظر می رسد در ساخت آن از قیر طبیعی مخلوط به نوعی چربی جانوری استفاده شده است.در روی این چشم مصنوعی ریزترین مویرگ‌های داخل چشم توسط مفتول‌‌های طلایی به قطر كمتر از نیم میلی‌متری طراحی شده‌اند. مردمك این چشم در وسط طراحی شده و تعدادی خطوط موازی كه تقریباً یك لوزی را تشكیل می‌دهند در پیرامون مردمك دیده می‌شود.سرپرست گروه باستان شناسي شهرسوخته سيد منصور سيد سجادي :براي نخستين بار در شهر سوخته يک چشم مصنوعي پيدا شد . مطالعات اوليه نشان داده اند که چشم چپ زن تنومند مدفون در قبر شماره 6705 مصنوعي بودهاست . همين مطالعات نشان مي دهند که زير طاق ابروي زن مذکور آثار آبسه ديده مي شود. به علت طول زمان زيادي که بخش زيرين اين چشم مصنوعي با پلک چشم در تماس بوده است آثار ارگانيکي پلک چشم نيز در روي آن مشهوداست . جنس و ماده اي که چشم مذکور با آن ساخته شده است هنوز به دقت روشن نشده و تشخيص آن به آزمايشهاي بعدي موکول شده است اما به نظر مي رسد که چشم مزبور از جنس قير طبيعي که با نوعي چربي جانوري مخلوط شده است ساخته شده است . در روي اين چشم مصنوعي ريز ترين مويرگهاي داخل کره چشم توسط مفتول هاي طلايي به قطر کمتر از نيم ميلي متر طراحي شده اند مردمک چشم در وسط طراحي شده و جز از آن تعدادي خطوط موازي که تقریباً يک لوزي را تشکيل مي دهدند درپيرامون مردمک ديده مي شود از دو سوراخ جانبي واقع در دو سوي اين چشم مصنوعي جهت نگهداري و اتصال آن به حدقه چشم استفاده مي شده است . بررسي هاي انسان شناسانه نشانداده که به احتمال بسيار زياد زن مزبور داراي سني بين 25 تا 30 سال بوده و دو رگه (سياه و سفيد) بوده است . اشياء پيدا شده در اين قبر دو قسمتي عبارت بوده اند از ظرفهاي سفالي ، مهرهاي تزييني ، يک کيسه جرمي و يک آينه مفرقي . قدمت اين قبر و چشم مصنوعي به حدود 2800 سال بيش ازميلاد و 4800 سال پيش از اين مي رسد . مطالعه جهت دستيابي به اطلاعات بيشتر در اين مورد چشم و اسکلت ادامه دارد.

جراحی مغز

یکی شگفت‌انگیزترین یافته‌‌های این شهر، پیدایی نشانه‌های کهن‌ترین جراحی مغز درشهر سوخته است. جمجمه‌ای از دختر دوازده یا سیزده ساله که در 4800 سالپیش، پزشکان آن دیار برای درمان بیماری هیدروسفالی (جمع شدن مایع درجمجمه) بخشی از استخوان جمجمه او را برداشته و جراحی کردند که مدت‌ها بعد از این عمل زنده مانده است.
جراحی مغز شهرسوخته
اسكلت كامل پيدا شده از يك دختر 14 ساله كه مورد جراحي مغز قرار گرقته است...چهره اين دختر توسط اندام شناسان باستان شناس در تصوير فوق باز سازي شده است.
جراحی مغز شهرسوخته
محل كشف اسكلتهاي مورد جراحي قرار گرفته به همراه وسایل زینتی و چندکوزه


خط کش 5 هزار ساله

در طی کاوش های انجام گرفته در شهر سوخته یک خط کش ساخته شده از چوب آبنوس کشف شد. دکتر سید منصور سید سجادی، سرپرست هیات باستان‏شناسی شهر سوخته درباره خط کش کشف شده گفت: این خط کش به طول 10 سانتیمتر با دقت نیم میلیمتری و از جنس چوب آبنوس است. کشف خط کش در شهر سوخته زابل نشانگر این است که ساکنان این شهر باستانی دارای پیشرفت های زیادی در زمینه علم ریاضیات بوده اند.

قدیمی ترین تخته نرد جهان

از گور باستانی موسوم به شماره 761 کهن ترین تخته نرد جهان به همراه 60مهره ی آن در شهر سوخته پیدا شد. این تخته نرد بسیار قدیمی تر از تخته نردی است که در گورستان سلطنتی «اور» در بین النهرین پیدا شده بود.

تاس های بازی كشف شده به همراه تخته نرد در شهر سوخته

تخته نرد شهرسوخته

این تخته نرد از چوب آبنوس و به شکل مستطیل است. روی این تخته نرد، ماری که ۲۰ بار به دور خود حلقه زده و دمش را در دهان گرفته، نقش بسته است. این تخته نرد ۲۰ خانه بازی و ۶۰ مهره دارد. مهره ها که در یک ظرف سفالی در کنار تخت نرد قرار داشتند از سنگ های رایج در شهر سوخته یعنی از لاجورد، عقیق و فیروزه است.


نخستین انیمیشن جهان

نخستین انیمیشن جهان

باستان شناسان هنگام کاوش در گوری 5 هزار ساله جامی را پیدا کردند که نقش یک بز همراه با یک درخت روی آن دیده می شود. آن ها پس از بررسی این شی دریافتند نقش موجود بر آن برخلاف دیگر آثار به دست آمده از محوطه‌های تاریخی شهر سوخته، تکراری هدفمند دارد، به گونه‌ای که حرکت بز به سوی درخت را نشان می دهد. هنرمندی که جام سفالین را بوم نقاشی خود قرار داده، توانسته‌ است در 5 حرکت، بزی را طراحی كند كه به سمت درخت حركتو از برگ آن تغذیه می کند.

نخستین انیمیشن جهان

باستان‌شناسان با نزدیک كردن این تصاویر به یكدیگر موفق شدند نمونه‌ای ازیك تصویر متحرك را در قالب یك فیلم 20 ثانیه‌ای به دست آورند.
سرپرست تیم كاوش در شهر سوخته درباره كشف اخیر خود گفت: «حركت بز به سوی درخت و تغذیه او از برگ درختان در 5 حركت مصور شده است. در این تصاویر نه تنها بز به سمت درخت حركت می‌كند، بلكه جهش وی و پریدن بز روی برگ درختان كاملا دیده می‌شود.»
به گفته این باستان‌شناس، بز از جمله حیواناتی است كه در رسیدن به ارتفاعات تبحر داشته و می‌تواند با یك حركت جهشی به سمت بالا حركت كند. هنرمن دنقاش شهر سوخته‌ای، با دقت و زبردستی موفق به تصویر كردن جهش این بزشده است.
از این جام برای نوشیدن استفاده می‌شده است. ارتفاع این جام 10 سانتی‌متر است و روی یك پایه استوار شده است «سجادی» درباره منحصر به فرد بودن این تصاویر در دنیای باستانی گفت: «تاكنون در دوره‌های پیش از تاریخی چنین تصاویری دیده نشده و ما برای اولین بار به این تصویر در شهر سوخته برخورد كرده‌ایم. در بسیاری از ظروف، اشكالی را می‌بینیم كه تنها تكرار شده‌اند، اما حركتی در آنها دیده نمی‌شود. تحقیقات ما نشان داده است كه این نقش، قدیمی‌ترین ایده مردمان باستان برای ارایه «تصویر متحرك» و به تعبیر امروزی «انیمیشن» است.»
از دیگر اشیای مهم از میان هزاران شی یافت شده، می‌توان از سفال با امضای سفال‌گر بر روی آن، چکش، سوزن، شهرک‌های مسکونی و ساختمان‌های همه‌گانی هم‌چون آپارتمان، بذر خربزه، حبوبات، ماهی خشک کرده، برنج، زیره، کوره‌های سفالگری، کوره‌های ذوب فلزات، دکمه، تبر، بندکفش، قلاب، شانه سر، طناب، سبد، گل مو، قاب‌های چوبی، کفش، کمربند و ... نام برد.

جواهرسازی شهر سوخته

گورستان شهر سوخته

گورستان

گورستان

FreeCod Fall Hafez

[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 22:43 ] [ ابراهیم پرورش ]

جایگاه مطالعات باستان شناسی در استان سيستان و بلوچستان

سيستان و بلوچستان یکی از مراکز تمدنی در محدوده جغرافيائی شرق فلات ایران است که آشنائی با

ابعاد گوناگون فرهنگی و تمدنی آن نه تنها برای شناسائی ریشه های فرهنگ وتمدن فلات ایران مهم

است،بلکه برای شناسائی روابط فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی موجود بين فرهنگ ها وتمدن های

شبه قاره هند و آسيای مرکزی با خليج فارس و ميان رودان نيز دارای اهميت فراوان است .در حقيقت

بدون پی بردن به وضعيت تمدنی این بخش از ایران،شناسائی روابط اجتماعی -اقتصادی دنيای باستان

خاورميانه ناقص می ماند. همانند کاوش های شهر سوخته، کشفيات اخير جيرفت نيز نشان داده

بخشهای شرقی ایران مهم تر از آن است که تنها به عنوان"رابط "بين شرق و غرب جهان باستان خوانده

شود ودر حقيقت یکی از محورهای مهم تمدنی جهان باستان بوده که ازسوئی به ایجاد ارتباط بين شرق

(شبه هند) و غرب (بين النهرین و سوریه) کمک ميرسانده و از سوی دیگر خود نيز یکی از قطب های

اصلی تمدنی به شمار ميرفته است. بقایای مادی به دست آمده از بررسی ها و کاوش های باستان

شناسی انجام شده در مناطق جنوب شرقی فلات ایران و به ویژه سرتاسر استان سيستان و بلوچستان

نشان دهنده درستی گفته بالا ميباشد.

بنا به نظر برخی از باستان شناسان ،انسان شناسان جنوب شرق ایران و به ویژه بلوچستان یکی از

نقاطی است که بر سر راه مهاجرت نخستين گروه های انسانی از آفریقا به سوی جنوب شرق آسيا بوده

است و از این روی یکی از مناطق مهم و کليدی جهت تحقيق در مورد شکل گيری نخستين جوامع

انسانی به شمار ميرود.

در بررسی های انجام شده در روی تراس رود خانه های لادیز، سيميش و ماشکيد، تعدادی ابزار مربوط

به دوران پارینه سنگی زیرین، پيدا شد که شبيه ابزارهای سنگی سوان پاکستان و اولداوی تانزانيا بودند

که بعدها با تکيه به مدارک زمين شناسی با نام ابزار لادیزی خوانده شده و به اواخر دوره یخ بندان ریس یا

اوائل یخبندان وورومم منصوب شدند. وجود ابزارهای مشابهی در ناحيه خاش و فلات سرحد نيز گزارش

شده است. کشف این نمونه ها نشان داده این بخش از بلوچستان از دوران پارینه سنگی قدیم و

پليستوسين ميانه و جدید مسکون بوده و به این ترتيب تاریخ دوران استفاده از این ابزار به حدود یکصد

هزار سال پيش ميرسد. با آنکه آثار و ابزار دوره های جدیدتر و از جمله موستری در بلوچستان دیده نشده،

اما تعدادی ادواتمربوط به دوران پارینه سنگی در کناره های دریای مکران، در سدیچ و کوهستک شامل

تيغه های سنگی که برخی از آنها با استفاده از روش لوالوا ساخته شده اند با تاریخ موقتی حدود

٧٥٠٠٠ سال پيش پيدا شده است.ادوات مربوط به دوران پارینه سنگی ميانی شبيه ابزار لادیزی در -٦٥٠٠٠

بخش های شمال غربی کنارک نيز دیده ميشود.

به خاطره همان عدم کفایت بررسی های باستان شناسی در حال حاضر از وضعيت نيمه شرقی ایران در

دوران نوسنگی اطلاعات ناچيزی در دست است، اما با ورود انسان به مرحله شهر نشينی و تمدن،

وضعيت تفاوت کرده و بقایا و آثار موجود از این دوره، اکنون در سر تا سر منطقه به شکل تپه ها و ویرانه

هایی دیده ميشود و به تدریج و (تصویرص ١٢ )در ضمن ورود به دوره های تاریخی و اسلامی تعداد و

گستردگی این آثار بيشتر ميشود. به این ترتيب نقش منطقه در گسترش تمدن های ایرانی و همچنين

انتقال تفکر و اندیشه های متعلق به تمدن های هند و ایرانی در زمانم پيش از اسلام از یک سو و سپس

در سده های شکوفایی هنری و تاریخی چهار سده نخست اسلامی نقشی بسيار فراتر از نقش یک

واسطه منطقه ای بوده است.

در حال حاضر شهر سوخته معتبرترین و بزرگترین نماد تمدن های دشت سيستان است.مطالعه بخش

فرهنگی موجود در این شهر تنها به بررسی آثار و مواد مادی باستانی منحصر نمی شود بلکه از راه

مطالعه و بررسی بقایای مواد فرهنگی آن ميتوان سير تحول علوم و فنون مختلف در فلات ایران را

مشاهده کرد. باستان شناسی، جامعه دشناسی، تجارت و بازرگانی و مبادلات بين المللی، تاریخ تحول

ادیان در دوره های پيش از تاریخی وتاریخی، تاریخ شهرنشينی و شهر سازی، سير تحول معماری، سير

تحول هنرها و فنون سنتی، تاریخ آغاز نگارش، تاریخ پزشکی و علوم وابسته،جانورشناسی، تغذیه،

کشاورزی،دامداری، حشره شناسی، گياه شناسی، زمين شناسی، فلزگری، سصفالگریث،

جواهرسازی، بافندگی و خراطی تنها بخشی از فنون و هنرهایی است که قابل مطالعه در بقایای این

شهر بزرگ ميباشند. آثار کهن ترین نمونه جراحی، کهن ترین نمونه پارچه های موجود، کهن ترین اثر

معرق کاری و اخيرا پيدا شدن کهن ترین نمونه های زیره، گشنيز و پسته وحشی نمونه هایی از اطلاعات

و داده هایی است که شهر سوخته در بر دارد.

آغاز فعاليت های باستان شناسی در بخش بلوچستان استان نشان دهنده علائم دیگری از گسترش

تمدن و فرهنگ در این پهنا ميباشد. تپه ها و محوطه های باستانی بی شمار موجود شاهدی بر

گستردگی تمدنی بسيار پيشرفته در اینجا به شمار می رود. دامين، خوراب، سراوان، شهر دراز،بمپور و

تم ها و تل های بی شمار و بی نام دیگراین منطقه نياز به بررسی و پژوهش دارند.پژوهش ها و کاوش

های محدود انجام شده سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری کشور در تپه بمپور به منظور تعيين حریم تپه

و آماده سازی این محوطه باستانی برای کاوش های دامنه دار نشان دادند که بر خلاف تصورات پيشين

این محوطه باستانی نه تنها در دوران آغاز تاریخی و دوره متاخر اسلامی مسکون بوده، بلکه به احتمال

بسيار زیاد در دوره های ساسانيان، اشکانيان، سلجوقيان و ایلخانيان نيز یک مرکز شهری قابل توجه به

شمار می رفته است.

چشم مصنوعی

شهر سوخته نام تپه و یا در حقيقت سلسله تپه های طبيعی بزرگی با ارتفاع بين ١٢ تا ١٨ متر از سطح

زمين های اطراف خود است که در ٥٦ کيلومتری راه بين زابل و زاهدان در استان سيستان و بلوچستان

قرار گرفته است. این شهر، یعنی مهم ترین ترین محوطه باستانی سيستان در کناردلتای رود هيرمند در

بالاترین لبه نقطه شمال غربی دلتای قدیمی در روی یک سلسله تپه های تراس رمرود و زمين های

زراعی تراس نيمروز واقع شده و موجودیت آن طی هزاره های چهارم و سوم پيش از ميلاد مدیون رودخانه

پر آب هيرمندو دلتای آن بوده است. ١٢٠ هکتار از وسعت ١٥١ هکتاری شهر دارای آثار و بقایای باستانی

است و گسترده ترین دوره آن متعلق به لایه های هفتم تا پنجم یعنی سال های بين ٢٨٠٠ تا ٢٥٠٠ پيش

از ميلاد است که وسعت شهر به حدود ٨٠ هکتار می رسيده است. بيش از نيمی از مساحت شهرچنان

پوشيده از توده سفال های شکسته و سنگ و فلز و خرده سنگ های نيمه قيمتی و سایر مواد منفول

باستانی است که در برخی جای ها بدون گام گذاشتن در روی این مواد امکان حرکت و جابجایی وجود

ندارد.

شهر سوخته بدون شک جزو شهرهای بسيار پيشرفته زمان خود بوده است. این نکته نه تنها در بقایای

آثار معماری، کارهای ظریف دستی در روی سنگ مرمر و سفال و گل و حصير دیده ميشود، بلکه سازمان

دهی اجتماعی -اداری شهر نيز این مدعا راتایيد می کنند. آثار باقی مانده در شهر سوخته نشان دهنده

آنست که اینجا طی هزاره سوم پيش از ميلاد دارای یک نظام مرتب و منظم آبرسانی و تخليه فاضلاببوده و دانش پزشکی (و یا جادوگری علمی) تا آن حد پيشرفت کرده بود که پزشکان شهر نه تنها از

علومی چون شکسته بندی آگاه بوده اند بلکه می توانسته اند به اجرای اعمال شگفت انگيزی چون

جراحی جمجمه دست زنند. از سوی دیگر پيدا شدن تنها لوحه نوشته دوران آغاز ایلامی این شهر همراه

با آثارمهرها و علائمی که پيشتر به آن اشاره کردیم نشان از ارتباطات تجاری و کنترل اقتصادی منطقه از

سوی این جامعه دارد و به همين ترتيب مردم این جامعه به آن درجه رفاهی رسيده بودند که زنان به

زیبایی ظاهری خود توجه فراوان داشته اندو مردم آن احتمالا جزونخستين مخترعين و مکتشفين سرگرمی

هایی شبيه شطرنج و نرد بوده اند.

یکی از جالب ترین اشياء یافته شده طی کاوش های سال ١٣٨٥ در تدفين شماره ٦٧٠٥ یک شيئی نيمکره

بوده که داخل چشم چپ زن مدفون در این قبر کار گذاشته شده بود. مطالعات مقدماتی انسان شناسی

انجام شده در روی جمجمه این فرد نشان ميدهد که در زیر طاق ابرو و داخل حدقه چشم چپ وی آثار

آبسه وجود داشته است. برخی از بقایای احتمالی ارگانيکی به سبب طول زمان زیادی که بخش زیرین

این چشم مصنوعی با پلک در تماس بوده، در قسمت صاف پت چشم دیده شده است، اگرچه به سبب

کمبود وقت ودر نتيجه عدمامکان مطالعات آزمایشگاهی نمی توان این نکته را کاملا تایيد کرد. این مسئله درباره جنس وماده ای که

چشم مذکور با آن ساخته شده نيز صادق بوده و تشخيص آن به آزمایشهای بعدی موکول شده است اما

به صورت کلی به نظر ميرسد که ماده اصلی چشم مذبور قير طبيعی مخلوط با چربی جانوری بوده است،

زیرا با محاسبه وزن مخصوص شی مورد نظر مشخص شد وزن مخصوص قير طبيعی نزدیک ترین وزن

مخصوص مواد موجود در طبيعت با شی مورد نظر ميباشد.وزن این شی ٦.٩ گرم است در روی این چشم

مصنوعی ریزترین مویرگ های داخل کره چشم توسط مفتول های طلائی به قطر کمتر از نيم ميلی متر

طراحی شده اند. مردمک چشم در وسط آن طراحی شده جز از آن یک سلسله موازی که تقریبا یک لوزی

را تشکيل می دهند در پيرامون مردمک دیده ميشود.آثار بسيار کمی از رنگ سفيد به شکل لکه های

بسيار کوچکی در روی بخش سفيده چشم وجود دارد. احتمال می رود که این رنگ سفيد در زمان

استفاده از این شی در روی کليه بخش سفيده چشم وجود داشته--- -به مرور زمان از بين رفته است.از

دوسوراخ جانبی واقع در دو سوی این چشم مصنوعی جهت نگهداری و اتصال آن به حدقه چشم استفاده

ميشده است. به نظر ميرسد که کيسه چرمی موجود در سبد حصيری این قبر نوعی" قاب لنز" بوده که درمواقع مورد نياز، مثلاهنگام خواب، از آن برای نگهداری چشم مزبور استفاده می شده استبررسی های انسان شناسانه نشان داده که به احتمال بسيار زیاد زن مزبور دارای سنی بين ٢٨ تا ٣٢

سال بوده است و با آنکه از نظر کلی زنان شهر سوخته جزو کوتاه قدان محسوب می شوند زن مزبور با

١٨٠ سانتی متر بلندی، بلند قدترین زن پيدا شده در شهر سوخته تلاقی می شود.این قبر از نظر

٩ استقرار در شهر سوخته یعنی حدود ٢٩٠٠ تا ٢٨٠٠ پيش از ميلاد است. - گاهنگاری متعلق به فازهای ٨

با آنکه پيشتر نمونه هایی از چشم مصنوعي در خاورميانه و مصر پيدا شده بوده اند، اما اين نمونه ها

متعلق به اواخر هزاره سوم مي باشند و به اين ترتييب چشم مصنوعي شهر سوخته قديمي ترين نمونه

شناخته شده در جهان مي باشد.

شش محله براي انجام مطالعات در روي اين چشم پيش بيني شده است:

مستند سازي ماآروسكپي و ميكروسكپي.

اندازه گيري شامل ابعاد و وزن شي.

آزمايش و بررسي خطوط آنده شده.

مطالعه شي مورد بررسي.

آزمايش الگوهاي آنده شده در طرف محدب شي.

جهت تعيين ماده اي آه شي از آن ساخته و مفتول هاي طلايي آن. SEM بررسي و آزمايش با استفاده از

يك مرحله هفتم و احتمالا نهايي مطالعاتي در روي شي مورد نظر از طريق انجام اسكن هاي مقطعي بر

روي چشم و اسكلت نيز پس از پايان مراحل شش گانه در نظر است انجام شود .

در مرحله مستند سازي ماآروسكپي و ميكروسكپي ، ابتدا شي مورد نظر طراحي شد و سپس عكس

هاي لازم با دوربين ديجيتالي ماآرو از شي تهيه شد و بعد از آن با استفاده از استريو ميكروسكپ جمجمه

و شي مورد آزمايش قرار گرفت. شي مورد بحث تقريبا نيم آره است و دو سوراخ در دو طرف آن قرار دارد.

يك طرف نيم آره محدب و طرف ديگر آن تقريبا صاف و دايره و تقريبا شبيه يك دوك نخ ريسي است .

دو سوراخ در جهات جهات جانبي اين شي وجود دارد آه محل عبور نخهايي بوده آه آن را در روي سر

اسكلت ثابت نگاه مي داشته است. شواهد موجود مبني بر تماس طولاني اين شي با پوسته حدقه

چشم گواه بر استفاده آن در زمان حيات و زندگي صاحب آن بوده است.

در يك مرحله اول با روش سنتي و استفاده از آوليس اندازه هاي شي تعيين شده.با استفاده از اين روش

مشخص شد. قطر اين شي ٢.٩۶ سانتي متر و بلندي آن ١.۵ سانتي متر است. در مرحله دوم با استفادهبراي اين آار از تصاوير ديجيتالي تهيه شده براي اندازه (ia) روش آزمايش تصوير

گيري دقيق شي و قسمت هاي مختلف آن استفاده شده و در نتيجه مشخص شد آه شي مزبور يك

دايره آامل است. و به همين ترتيب مشخص شد آه بخش صاف شي دايره آاملي است، نقوش موجود

در روي بخش محدب نه تنها از نظر هنري مورد توجه قرار گرفت بلكه از ديدگاه هندسي نيز به آن توجه

شد.نقش هاي هندسي موجود در روي بخش محدب چشم مصنوعي مرآب از هشت خط شعاعي منظم

بوده اند از دايره آوچك مرآزي (بخش معروف به تخم چشم) منشعب شده است و به اطراف آشيده

شده اند. اين نقوش خطوطي هستند آه بسيار هنرمندانه ترسيم شده اند. در آنار خط هاي ساده،

تعدادي خطهاي ترآيبي ديگري نيز در روي چشم وجو د د ارد.

بر اساس آزمايش عكس هاي ديجيتالي فاصله موجود بين نقاط اصلي موجود در روي شي و دايره مرآزي

نيز محاسبه شد. دايره داخلي آوچكتر آه نقش مردمك چشم را دارد و خطوط شعاعي از آنها منشعب

شده اند با دايره اصلي چشم مصنوعي متحدالمرآز هستندو اختلاف بين آانون متحدالمرآز تنها و آمتر از

يك دو ميلي متر است. نكته بسيار قابل توجه آن است آه اگر امروز بخواهيم با يك پرگار دو متحدالمرآز

رادر دو حرآت رسم آنيم،به احتمال زياد اختلاف فاصله بين مرآزاين دو دايره بيش از اختلاف موجوددر دواير

متحدالمرآزچشم مرآز است.آزمايشات و مشاهدات اوليه وجود مفتول هاي طلائي داخل اين چشم

مصنوعي ،نشان داده اند آه اين مفتول ها در حقيقت در نقش مويرگهاي چشم بوده انداما انجام

آزمايشات دقيق تر(بدون نمونه برداري و تخريب) بر روي اين چشم و شناسائي دقيق ماده سازنده آن و

ترآيبات مويرگهاي طلايي آن به فصل آينده آاوش در شهرسوخته موآول شده است.

FreeCod Fall Hafez

[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 22:41 ] [ ابراهیم پرورش ]

دانلود دیکشنری جدید Parsi Dic

نرم افزار Parsi Dic یکی از جدیدترین دیکشنری هایی است که تمامی لغات انگلیسی را به فارسی و بلعکس با سرعتی باور نکردنی و بدون نیاز به اینترنت ترجمه میکند.

یکی از قابلیت ها و امکانات این دیکشنری ، کاربر میتواند لغت جدید به دیکشنری اضافه کند و از آن لغت اضافه شده استفاده کند.

این دیکشنری علاوه بر دارا بودن طراحی زیبا،دارای تم های زیبایی هم میباشد که این امکان را به کاربر میدهد که به راحتی با دیکشنری کار کند.

دانلود دیکشنری جدید Parsi Dic

حجم فایل : ۹ مگابایت

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: بازی وسرگرمی، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 22:34 ] [ ابراهیم پرورش ]

 

آیا میدانید : تعداد ۱۰۱۵۰۳۰ نقطه در قرآن بکار رفته است

آیا میدانید : تعداد ۵۰۹۸ محل وقف در قرآن وجود دارد

آیا میدانید : تعداد ۳۹۵۸۶ عدد کسره در قرآن بکار برده شده است

آیا میدانید : تعداد ۱۹۲۵۳ عددتشدید در قرآن بکار برده شده است

آیا میدانید : بهترین نوشیدنی که در قرآن ذکر شده ( شیر ) می باشد

آیا میدانید : بهترین خوردنی که در قرآن ذکر شده ( عسل ) می باشد

آیا میدانید : بزرگترین عدد در سوره صافات آیه ۱۴۷ آمده که صد هزار می باشد.

آیا میدانید : کمترین حرفی می در قرآن بکار رفته حرف ( ظاء) می باشد

آیا میدانید : بزرگترین سوره قرآن دارای ۲۵۵۰۰ حرف می باشد

آیا میدانید : تعداد کلمات سوره تکویر برابر با تعداد سوره های قران است

آیا میدانید : سوره اخلاص به نسب نامه خداوند معروف است

آیا میدانید : سوره حمد دوبار بر پیامبر نازل شده یکبار در مکه و یکبار در مدیه

آیا میدانید : سوره عادیات منسوب به حضرت علی (ع) است

آیا میدانید : در سوره نساء به قوانین ازدواج اشاره شده است

آیا میدانید : آیه ای که سر بریده امام حسین (ع) در شام تلاوت نمود آیه ۹ سوره کهف می باشد.

آیا میدانید : در آیه ۶ سوره مائده مراحل وضو بیان شده است

آیا میدانید : حضرت سلیمان نخستین شخصی بود که بسم الله الرحمن الرحیم نوشت.

آیا میدانید : حضرت موسی (ع) داماد حضرت شعیب (ع) بود

آیا میدانید : حضرت ادریس (ع) اولین شخصی بود که لباس دوخت و خط نوشت

آیا میدانید : پرنده ای که در دربار حضرت سلیمان (ع) خدمت می کرد (هدهد) نام داشت

آیا میدانید : به حیوای که از طرف خدا وحی شد زنبور بود (آیه ۶۸ یوره نحل)

آیا میدانید :صحیفه سجادیه به خواهر قرآن معروف است

آیا میدانید : رودکی، ناصرخسرو و حافظ شاعرانی بودند که در نوجوانی حافظ کل قرآن بودند.

آیا میدانید : سلمان فارسی اولین شخصی بود که سوره حمد را به زبان فارسی ترجمه کرد.

آیا میدانید : استاد محمود خلیل الحصری اولین کسی بود که قرآن را به روش ترتیل خواند.

آیا میدانید : قران دارای ۱۱۴ سوره است

آیا میدانید : قران دارای ۳۰ جزء است

آیا میدانید : قران دارای ۱۲۰ حزب است

آیا میدانید : قران دارای ۶,۲۳۶ ایه (نشانه) است

آیا میدانید : قران دارای ۷۷,۷۰۱ کلمه است

آیا میدانید : قران دارای ۳۲۳,۶۷۱ حرف است

آیا میدانید : قران دارای ۹۳,۲۴۳ فتحه است

آیا میدانید : قران دارای ۳۹,۵۸۶ کسره است

آیا میدانید : قران دارای ۴,۸۰۸ ضمه است

آیا میدانید : قران دارای ۱۹,۲۵۳ تشدید است

آیا میدانید : قران دارای ۳,۲۷۲ همزه است

آیا میدانید : قران دارای ۱,۷۷۱ مد است

آیا میدانید : قران دارای ۱,۰۱۵,۰۳۰ نقطه است

آیا میدانید : قران دارای ۵,۰۹۸ وقف است

آیا میدانید : قران در ۲۳ سال بر پیامبر نازل شد


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها:

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: دانستنیهای جالب، قرآن ودانستنیهای آن، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 21:21 ] [ ابراهیم پرورش ]

ترتيب نام سوره ها به شعر


بعد حمد و بقره ، عمران ف نساء و مائده

از نعم اعراف و نفل و توبه بستان فائده

بعد يونس هود و يوسف رعد ابراهيم و حِجر

نحل و اسري کهف و مريم سوره طه بذکر

انبيا حج مومنون خوان نور و فرمان شعراء

نمل و قصه عنکبوت و روم و لقمان و سجده را

حزب و سبأ فاطر و يس و صفّ صاد و زُمر

مومن و مصباح و شوري زخرف دخان و هم زبر

جاثيه احقاف محمد(ص) و ان دگر فتح حجر

قاف مي دان ذاريات و طور و هم نجم و قمر

بعد رحمن واقعه بعدش حديد است و جدال

حشر و بعدش امتحان صف جمعه با عز و جلال

پس منافق پس تغابن بعد اين دو وان طلاق

بعد از تحريم و مُلک و نون بعد اين سه حاق

پس از معارج نوح و جن و تزميل و تدثير و قيام

دهر و مرسل بين نبأ نازع عبس تکوير نام

فطر و صف و شق و برج و طارق اعلي العلي

غاشيه فجر و بلد شمس است و ليل است و ضحي

انشراح و تين علق قدر است بعدش بيّنه

بعد از آن زلزال مي دان عاديات و قارعه

پس تکاثر عصر و همزه و فيل ايلافت حصر

بعد ماعون کوثر است و کافرون را بعد نصر

از لهب اخلاص مي دان و فلق ختمش به ناس

بحث ختم سوره ها از شرح مي کن اقتباس




موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها:

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: اشعار، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 21:12 ] [ ابراهیم پرورش ]

رکورد بزرگترین هات داگ جهان در گینس + عکس
 

 

مردی با بلند ترین ناخن های دنیا + عکس
 

 

گران‌ترین بیماری جهان را بشناسید ؟!
 

 

گران قیمت ترین صدای جهان !+ (عکس)
 

 

پیرترین کارمند دنیا کیست ؟! (عکس)
 

 

بزرگترین پازل دنیا بعد 17 ماه تکمیل شد + عکس
 

 

گران ترین سگ جهان (عکس)
 

 

رکورد عجیب بزرگ‌ ترین پیتزای جهان ! (+عکس)
 

 

طولانی و عجیب ترین رکوردهای ثبت شده در جهان (عکس)
 

 

گرانترین غذای دنیا با قیمت 600 میلیون تومان! (+عکس)
 

 

ثبت رکورد گرانترین طلاق جهان ! (+عکس)
 

 

رکورد شیبدار ترین خیابان جهان (+عکس)
 

 

ثبت سنگین‌ترین دوچرخه جهان در گینس ! (+ عکس)
 

 

زیباترین حشره روی زمین (عکس)
 

 

طولانی ترین نام خانوادگی در ایران چیست؟
 

 

معروف‌ ترین گوسفند جهان (عکس)
 

 

عکس هایی از معروف ترین کاخ های جهان
 

 

مشاهده کوچکترین قرآن جهان با میکروسکوپ (عکس)
 

 

جالب ترین ملاقات های دنیا !! (+ عکس )
 

 

رکوردهای برتر گینس در سال 2012 (+ تصاویر)
 

 

گران ترین همبرگر های جهان (+عکس)
 

 

بلند قدترین سگ دنیا در گینس (عکس)
 

 

گران‌ ترین عمارت بریتانیا در انحصار کیست؟ (+عکس)
 

 

مرد مسلمانی با بزرگترین بازوهای جهان (+تصاویر)
 

 

این حیوان رکورد پر سر و صداترین را دارد (+ عکس )
 

 

بلندترین مدل موی سیخ در جهان (عکس)
 

 

جابجایی کامیونی با سبیل توسط مرد پاکستانی (عکس)
 

 

بزرگ‌ ترین معدن طلای جهان (عکس)
 

 

تصاویری از پیرترین پدر دنیا به همراه گزارش
 

 

کوچکترین کافی‌شاپ دنیا(+عکس)
 

 

بزرگترین ویولن جهان در آلمان (عکس)
 

 

بزرگ ترین سیب جهان (+عکس)
 

 

پرورش بلند ترین گل آفتابگردان جهان (عکس)
 

 

بزرگ‌ترین شكلات جهان در ایتالیا (عکس)
 

 

8 مرد گینسی کوتاه قد جهان ! (+ عکس)
 

 

کفش طلای 100 میلیونی چینی (عکس)
 

 

غول پیکرترین مار پیتون جهان گینسی شد ! (+عکس)
 

 

قدیمی ترین کیف دستی زنانه جهان (+عکس)
 

 

بزرگترین کاپوچینوی دنیا (عکس)
 

 

این مرد ركورد سوزنی گینس شد !+ عکس
 

 

قد بلند ترین سگ جهان (عکس)
 

 

زن استرالیایی بعنوان ثروتمندترین زن جهان
 

 

یکی از سخت ترین مشاغل دنیا ! ( تصویری)
 

 

بزرگترین مبل دنیا برای جذب گردشگر ! (+ عکس)
 

 

درازترین اتوبوس دنیا !+ عکس
 

 

رکورد بزرگترین املت جهان (عکس)
 

 

عکس هایی دیدنی از کوچکترین برادر و خواهر دنیا
 

 

کیک تولد ترسناک دختر 6 ساله !+ عکس
 

 

انتخاب برترین رستوران دنیا در دانمارک (عکس )
 

 

گران‌ترین گل ایران چیست؟ + عکس
 

 

گرانترین صدای دنیا متعلق به یک زن !+ عکس
 

 

دختری با درشت ترین چشم ها (عکس)
 

 

ثروتمند‌ترین آشپز جهان !+ عکس
 

 

16 مواد گران قیمت روی کره زمین (+ تصاویر)
 

 

زیباترین طاووس دنیا (عکس)
 

 

زبان درازترین دختر جهان !+ عکس
 

 

بزرگ‌ترین آکواریوم استوانه‌ای جهان !!+ عکس
 

 

کوچکترین دختر جهان با 33 سانت قد !+ عکس
 

 

بزرگترین كباب تركی جهان !+ عکس
 

 

ترسناک ‌ترین استخر جهان !+ عکس
 

 

عمیق ترین استخر جهان در بلژیک !+ عکس
 

 

تهیه بزرگترین بستنی جهان در استرالیا !+ عکس
 

 

گرانترین کیف دستی زنانه جهان !+ عکس
 

 

ترسناک ترین دستشویی در جهان (عکس)
 

 

شکستن رکورد جهانی دویدن به عقب در ایران !+ تصاویر
 

 

موهای کثیف 6 متری مرد هندی ! (عکس)
 

 

آشنایی با بلند قد ترین خانواده جهان !+ عکس
 

 

بزرگ ترین سوشی دنیا در رستوران جکی جان !+ عکس
 

 

خوردن زغال داغ بخاطر داشتن رکورد در کتاب گینس (عکس)
 

 

عکس هایی از رکوردهای دیدنی گینس در سال ۲۰۱۲
 

 

گران ترین پنیر جهان با شیر الاغ !! + تصاویر
 

 

گرانترین مراسم ازدواج جهان !+ تصاویر
 

 

بزرگترین قبر جهان متعلق به کیست ؟! + تصاویر
 

 

تصاویر جالب از بزرگترین استخر سرباز جهان
 

 

بزرگترین تارهای عنکبوتی جهان ( تصویری)
 

 

عجیب ترین رکورد گینس توسط این خانم ! + تصاویر
 

 

گوش‌ خراش‌ ترین بوق جهان !! + عکس
 

 

رکورد جالب بیشترین عروس در یک مکان ! + تصاویر
 

 

بزرگترین کاخ سلطنتی جهان + عکس
 

 

زیباترین کتاب جهان در سال 2012
 

 

بزرگ ترین پل معلق جهان در چین + تصاویر
 

 

کوچکترین بیت حافظه‌‌ ای مغناطیسی جهان +عکس
 

 

بزرگترین عمل پیوند صورت در آمریکا + عکس
 

 

بزرگترین صندلی تاشو جهان برای ثبت در گینس + عکس
 

 

ساكت‌ترین مكان ساخته شده دنیا + عکس
 

 

بزرگترین نان بربری ایران + عکس
 

 

مسن ترین دوقلوی جهان + عکس
 

 

ثروتمندترین مربیان جهان + عکس
 

 

بلندقدترین مرد جهان در کودکستان !+ عکس
 

 

پیرترین رکورد داران جهان را بشناسید !!+ عکس
 

 

بلند ترین کیک جهان با ارتفاع 8 متر + عکس
 

 

رکورد پیرترین آرایشگر جهان در گینس + عکس
 

 

کشف قدیمی‌ ترین اندام مصنوعی جهان + عکس
 

 

ثروتمندترین دانشگاه جهان + تصویر
 

 

قوی ترین زن دنیا کیست؟ + عکس
 

 

گران ترین تسبیح جهان + عکس
 

 

افتتاح بلند ترین برج مخابراتی دنیا در ژاپن ! + عکس
 

 

با تمرکز ترین مرد جهان + عکس
 

 

عکس های جالب از کوچکترین مرد دنیا در نپال

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:48 ] [ ابراهیم پرورش ]

وقتی از آسمان باران عنکبوت می بارد !!+ عکس
 

 

بیماری کودکی با چهره بچگانه و بدنی 80 ساله !! (عکس)
 

 

عجیب‌ ترین سلاح‌ های باستانی !+ عکس
 

 

وسایلی برای آدمخواری در قرن 19 (+عکس)
 

 

جمجمه های سر انسانی عجیب در مکزیک! (عکس)
 

 

پسری با دندان هایی مثل خون آشام ها !! + عکس
 

 

رسم جالب و عجیب مراسم عروسی چینی ها + عکس
 

 

آرامگاه مرموزترین فرعون مصر (+عکس)
 

 

بدنیا آمدن خوکی با سری شبیه انسان و میمون !+ عكس
 

 

روستایی معروف به روستاری مار کبرا در تایلند (+عکس)
 

 

بیماری عجیب این دو خانم ! ( فراموشی چهره افراد )
 

 

بدن بسیار عجیب این زن انگلیسی !+ عکس
 

 

آشنایی با 10 انسان خارق العاده دنیا ! (+عکس)
 

 

دختری با بیماری نادر و عجیب در گونه هاش !+ عکس
 

 

رسوم عجیب تعویض لباس مردگان در آسیا !+ عکس
 

 

دختر 11 ساله چینی که در کمرش دست دارد !
 

 

عجیب ترین تومور در گردن پسر ۹ ساله (+عکس)
 

 

بیماری نادر و عجیب پسری که همیشه می خندد !! (+عکس)
 

 

فیلی شگفت انگیز که می تواند به زبان انسان صحبت کند !
 

 

شگفت انگیزترین جراحی پیوندهای صورت ! (+عکس)
 

 

پسربچه ای عجیب که دست‌ های آیینه‌ای دارد! (+عکس)
 

 

عجیب ترین جزیره های دنیا ! (+عکس)
 

 

عجیب ترین انسانهای جهان در سال 2012 + تصاویر
 

 

ناپدید شدن 10 تمدن به طرز مرموز ! (+عکس)
 

 

بلند کردن وزنه 62 کیلوگرمی با یک گوش ! (+ عکس)
 

 

نوزادی که شبیه پیرزن 70 ساله است !! (+ تصاویر)
 

 

سرنوشت عجیب زنی که توسط میمونها بزرگ شد (+عکس)
 

 

مردی بسیار عجیب که در هیچ قبری جای نگرفت (+عکس)
 

 

مردی که بخاطر بیماری عجیبش صورت ندارد ! (+ تصاویر)
 

 

درآوردن 2 کیلو مو از شکم یک دختر!! (+عکس)
 

 

دختری که هیچ دردی را حس نمی کند ! (+عکس)
 

 

قدرت استثنایی این پسر بچه 7 ساله چینی (+ تصاویر)
 

 

یافتن جسد سالم دختری بعد از 500 سال !+ عکس
 

 

انسان های قبیله ای که پاهایی شبیه به شترمرغ دارند ! (+عکس)
 

 

دختر بچه ای عجیب وباورنکردنی با سری عجیب !+ عکس
 

 

خانمی که به جای مو از سرش ناخن می روید !+ عکس
 

 

زنی که 2 سال بخاطر این بیماری غذا نخورد !+ عکس
 

 

این پیرزن 87 سال بدون آب زنده هست !+ عکس
 

 

خانمی با چشمان عجیب و جادویی !+ عکس
 

 

این شخص ۴۳ سال هست گازوئیل می‌خورد !+ عکس
 

 

دختری که 8 سال هست فقط پیتزا میخورد+ تصاویر
 

 

پیرمرد خارق العاده 91 ساله آمریکایی !! + تصاویر
 

 

عجیب ترین خوک دو پای دنیا !! + عکس
 

 

پسر بچه عجیبی که هر چیزی را می خورد !! +عکس
 

 

مردی که با چشمانش ماشین میکشد ! (عکس)
 

 

تولد گوساله با 2 سر در شیراز + عکس
 

 

دختران عجیب آمریکایی با دوسر در یک بدن ! + عکس
 

 

10 کودکی که توسط حیوانات بزرگ شده اند !!+ تصاویر
 

 

دختری که 4 ماه هست نخوابیده !!+ عکس
 

 

تولد پسربچه‌ای بدون چشم !!+ تصاویر
 

 

بیماری عجیب یک زن چینی !+عکس
 

 

منحصر به فردترین چشم های دنیا !+ عکس
 

 

خارج کردن ماهی زنده از ریه پسر هندی ! + عکس
 

 

بیماری عجیب و وحشتناک یک پسربچه اوگاندایی !+ عکس
 

 

وحشتناک ترین کار مرتاض !! + 16
 

 

بیماری عجیب و وحشتناک این مرد هندی ! + عکس
 

 

پسربچه عجیب تبریزی با بدنی آهنربایی !! + تصاویر
 

 

مادران و کودکان خاص دنیا !! + تصاویر
 

 

اعتیاد بسیار عجیب این خانم به...!! + تصاویر
 

 

درختانی عجیب که اشیاء اطراف خود را می بلعند ! + تصاویر
 

 

تولد عجیب نوزادی 6 پا در پاکستان + عکس
 

 

بدنیا آمدن نوزادی بدون خون در رگ‌هایش +‌ عکس
 

 

كودک عجیب تبریزی که خاصیت مغناطیسی دارد! +عکس
 

 

ایستادن با سر روی یک میخ + ! عکس
 

 

کودکی که در سال ۵ بار می میرد !+ عکس
 

 

عجیبترین درمان بیماری در جهان ! + عکس
 

 

زندگی بدون هوا توسط این مرد هندی !+ عکس
 

 

زنی که اگر گریه کند خواهد مرد !! + عکس
 

 

مردی عجیب با دستانی نسوز + عکس
 

 

بیماری که فقط می تواند قرص نعنا بخورد !+ عکس
 

 

کشف میمونی بسیار عجیب در نیجریه + عکس
 

 

زنی که پس از 6 روز مردن ، زنده از تابوت درآمد ! (عکس)
 

 

زندگی عجیب با مغز و جمجمه نصفه و نیمه !+ عکس
 

 

دختری که برای زنده ماندن باید آرد ذرت بخورد +عکس
 

 

عجیب و غریب‌ ترین رسومات مذهبی دنیا ( تصویری)
 

 

فروش ترشی بچه موش در چین !+ عکس
 

 

عجیب الخلقه ها جهان را ببینید + تصاویر
 

 

مردی که 2 ماه در یک ماشین زندانی شد !!+ عکس
 

 

مردی در شکم یک مار پیدا شد + عکس
 

 

اتفاقی واقعا عجیب برای سه دختر جوان + تصاویر
 

 

مردی حامله که زایمان کرد +عکس
 

 

مردی جالبی که درخواست ثبت در گینس را دارد + عکس
 

 

دختری كه بجای غذا پلاستیك می‌خورد !! + عکس
 

 

خروسی که ادعا می شود تخم می کند + عکس
 

 

زایمان بسیار عجیب نوزادهای 11 قلو + عکس
 

 

مردی عجیبی كه در هیچ قبری جا نگرفت !+ عکس
 

 

جراحی عجیب پسری که 2 دهان دارد !+ عکس
 

 

ماجرای زندگی واقعی یک ایرانی عجیب‌الخلقه !!
 

 

تولد گوسفندی با 2 سر و 6 دست و پا +عکس
 

 

مردی انگلیسی که حیوانات را زنده زنده می خورد !! + عکس
 

 

خوردن وحشتناک سوپ جنین انسان 18 + تصاویر
 

 

یکی از عجایب موجود دنیا + عکس
 

 

۱۰ انسان عجیب پرورش یافته توسط حیوانات !+ عکس
 

 

پیوند عجیب پای دختری به دستش + عکس
 

 

دختر بامزه چینی با مژه های نیم متری + عکس
 

 

عکس های زنی بسیار عجیب که شاخ در آورده !!!!
 

 

عجایبی جالب از دنیای حیوانات + عکس
 

 

زن بسیار عجیبی که جای غذا شن و ماسه میخورد !+ عکس
 

 

عکسهای بسیار دیدنی و باور نکردنی مردی با سه پا
 

 

 
۱

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:47 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس خیابان کریمخان در سال 1354
 

 

بانوی اول ایران در سال 1296 شمسی (عکس)
 

 

مردان بزرگ تاریخ ایران (1)
 

 

مردی از مردان بزرگ ایران ! ( + تصاویر)
 

 

شکل واقعی ناصرالدین شاه ! (عکس)
 

 

عکسی از یک قنادی در زمان قاجار
 

 

عکسی از هم‌ یار پلیس در دهه 60
 

 

سوگلی ناصرالدین شاه دختری چوپان ! (عکس)
 

 

احداث جاده چالوس در سال ۱۳۱۲ با این وسایل ساده ! (عکس)
 

 

اولین و قدیمی ترین پاسپورت ایرانی (عکس)
 

 

قدیمی‌ ترین عکس نانوائی در تهران (+گزارش)
 

 

عکسی از زنده به گور کردن واقعی در 130 سال قبل ایران !
 

 

کارگران ساختمانی در زمان مشروطه (عکس)
 

 

کارت دریافت سهمیه تریاک (عکس)
 

 

سینمای تابستانی آبادان در دهه 40 (عکس)
 

 

نخستین طراح مد ایران !! (+عکس)
 

 

نخستین فرمانده زن ایرانی (عکس)
 

 

عکسی قدیمی از مسجد کبود تبریز !
 

 

خلیج فارس در کتابی از 2 قرن پیش (+سند)
 

 

نماز اسیران مسلمان در کمپ اسرا (عکس)
 

 

2 عکس بسیار جالب تاریخی از ایران
 

 

آشنایی با مادر معابد ایران !+ عکس
 

 

معروفترین سقاخانه های تهران + عکس
 

 

پل تجریش تهران در سال ۱۳۰۰ (عکس)
 

 

عکس شکار احمد شاه‌‌ قاجار در‌سنین‌‌ كودكی
 

 

مخروبه شدن کاخ ییلاقی ناصرالدین شاه !!+ تصاویر
 

 

تشییع جنازه ناصرالدین شاه (عکس)
 

 

عکسی جالب از شکلک درآوردن زنان قاجاری !
 

 

مولانا در این مکان درس می خواند ! + عکس
 

 

عکس های دروازه قرآن شیراز در گذرتاریخ
 

 

دو درد مشترك از دو مرد بزرگ تاریخ (عکس)
 

 

نام خلیج فارس در نقشه قدیمی سال 1277
 

 

ناصرالدین شاه كنار انیس‌ و عالیه + عکس
 

 

اولین تیم‌ ملی تاریخ ایران + عکس
 

 

عکسی از جوانی مرحوم مصدق
 

 

منوی غذای ایرانی در سال 1270 (عکس)
 

 

نقاشی های دیدنی از فتحعلی‌شاه
 

 

سرگرمی های تهرانی ها در 100 سال پیش + عکس تاریخی
 

 

زن دوچرخه سوار زمان قاجاریه (عکس تاریخی)
 

 

اعدام یکی از اشرار در سال 1290+ عکس
 

 

خانه سوگلی ناصرالدین‌ شاه + عکس
 

 

۶۵سال قبل شمیران و دربند ! (عکس)
 

 

همه چیز در مورد غذای جادویی آبگوشت !!! + عکس
 

 

زخمی دردناک بر گرز بهرام + تصاویر
 

 

عکس های آثار و ابنیه تاریخی و مذهبی در ایران
 

 

تاریخچه ی نام محله های تهران
 

 

دلقک های ناصرالدین شاه (عکس)
 

 

اتوبوس دهه شصت (عکس)
 

 

پدر باستان شناسی ایران را بشناسید + عکس
 

 

نقشه متحرک ایران در گذر تاریخ از ابتدا تا کنون
 

 

زمانی که داشتن رادیو هم مجوز می خواست !!! + عکس
 

 

عکس های قدیم ایران ( تاریخی و جالب )
 

 

اولین خبرنگار رسمی زن در تاریخ ایران+ عکس
 

 

معنای واژه های ایرانی در ایران باستان
 

 

بزرگترین گنج جهان در ایران که هنوز پیدا نشده !
 

 

حکایت جالب و خواندنی شاه عباس و شیخ بهایی
 

 

قبر مرحوم میرزاده عشقی (عکس)
 

 

تصاویری جالب از آبادان در 60 سال پیش
 

 

عکس پسر و نوه ناصرالدین شاه
 

 

اولین روز کشف حجاب به فرمان رضاخان ! + گزارش تصویری
 

 

موسس حوزه علمیه قم (عكس)
 

 

اولین کودکستان ایرانی (عکس تاریخی )
 

 

معتادها در زمان قاجار (عكس)
 

 

هدیه ای از طرف دكتر مصدق
 

 

نامه ای با خط مظفرالدین شاه ( تصویری)
 

 

تصاویری از تنها سفر خارجی‌ رضاخان
 

 

مردان تهران قدیم چه می پوشیدند؟
 

 

هیولاهای باستانی ایران را بشناسید + عکس
 

 

دینار دوره قاجار ( عکس)
 

 

آرامگاه کوروش در نوروز 90 ( تصویری )
 

 

قدیمی ترین شهر جهان
 

 

نوروز باستان در اساطیر
 

 

آداب و رسوم و تاریخچه چهارشنبه سوری
 

 

دختر ترسناک ناصرالدین شاه (عکس)
 

 

عکس ناصرالدین شاه در سلمانی
 

 

کسی که سر میرزا کوچک خان را برید (عکس)
 

 

عکس دیگر از فلک کردن در عصر قجر
 

 

دولتمردی از زمان بچه گی ( تصویری)
 

 

امیرکبیر مرد تمام عیار تاریخ ایران + عکس
 

 

سکونت 43 هزار ساله انسان در استان اصفهان تأیید شد؟؟؟؟؟؟
 

 

قبرستان‌های متعلق به نبرد تروا کشف شد!!!
 

 

علت احداث گنبد سلطانیه چه بود ؟
 

 

انیس الدوله،همسرناصرالدین شاه با ژستی جالب
 

 

گوشه ی از املاک خاندان پهلوی (تصاویر و اسناد)
 

 

عکسهایی از شخصیت های سرشناس دوران قاجار
 

 

عکسهای از شخصیت های سرشناس دوران قاجار
 

 

خاطرات قدیم ...(عکس)
 

 

فلک کردن خدمتکار زن در دوران قاجار (عکس)
 

 

شاه عباس اول صفوى
 

 

حضور اقازادها ها در مراسم عروسی !! + عکس
 

 

مغازه لباس فروشی در دوره قاجار (عکس)
 

 

تصاویر تغییرات مرزهای شمالی ایران در هزار سال
 

 

ازدواج و زیست جنسی ایرانیان در دورهٔ قاجار ( تاریخ ایران )
 

 

سر بریده میرزا کوچک خان(عکس)
 

 

ماجرای بدل یهودی ناصرالدین شاه قاجار
 

 

معنای پاسارگاد چیست ؟؟
 

 

از شیر زنان جنگاور ایران باستان چه میدانیم ؟!
 

 

شهر سوخته و شگفتی هایی دیگر !!!
 

 

خاطرات خواندنی همسر ناصرالدین شاه قاجار
 

 

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: دانستنیهای جالب، تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:46 ] [ ابراهیم پرورش ]

دانلود نرم افزار ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت
 

 

آموزش CSS به زبان فارسی
 

 

بازی زیبای پرندگان خشمگین
 

 

چند بار در روز کلیدهای صفحه کلید را میفشارید ؟
 

 

بازی جذاب مدیریت بر کافی شاپ در بازی Coffee Rush 2 v1.0.0.0
 

 

دریافت کلیپ مهران مدیری درون قفس شیرها در آفریقا !
 

 

نرم افزار “هلال نعمت” ویژه ماه مبارک رمضان برای موبایل
 

 

زنگ خور موبایل مخصوص ماه مبارک رمضان
 

 

دانلود بازی جدید Burger Shop 2
 

 

نرم افزار Client for Google Translate 4.7.410 Portable
 

 

دانلود رایگان بازی Mortal Kombat 5 Deadly Alliance
 

 

کتاب الکترونیکی گزیده طنز عبید زاکانی
 

 

دانلود رایگان بازی پک من Pac Man World 3
 

 

نرم افزار معروف طراحی مدل های سه بعدی کمپانی گوگل
 

 

نرم افزار برگرداندن سیستم به زمان گذشته
 

 

نرم افزار ساخت فریم و قاب عکس های زیبا
 

 

نرم افزار ظبط فیلم از محیط ویندوز و دریوارهای متصل به رایانه
 

 

دانلود رایگان برترین نرم افزار آموزش زبان انگلیسی
 

 

کتاب الکترونیکی ترفندها و شگردهای داغ فتوشاپ
 

 

والپپرهای جذاب رنگارنگ با نام Colorful HD Wallpapers
 

 

مشاهده زنده نتایج جام جهانی فوتبال با South Africa 2010 v1.1
 

 

اسکرین سیور آکواریوم ماهی
 

 

ویرایش عکس با نرم افزار Ashampoo Photo Optimizer v3.10
 

 

نرم افزار موبایل دانستنیهای خانواده سبز نسخه ۱
 

 

مجموعه ای از زیباترین تصاویر کشور آلمان
 

 

دانلود/فونت "دست نویس"
 

 

ارسال فلش اس ام اس با زمانبندی
 

 

نرم افزار جابین سامانه اطلاع رسانی شهر تهران با فرمت جاوا
 

 

بازی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ با Fifa World Cup 2010 South Africa
 

 

سیستم حسابداری حرفه ای
 

 

محدود کردن دسترسی کودکان به اینترنت با روشی آسان و سریع
 

 

مرورگر اینترنت تمام فارسی ایرانی
 

 

جدیدترین نسخه پلاس Google Earth همراه با کرک
 

 

نسخه نهایی اینترنت اکسپلورر 8
 

 

تصاویر پس‌زمینه
 

 

آخرین نسخه یاهو مسنجر همراه با امکانات جدید.
 

 

کیدوز (kidos) مرورگر مخصوص کودکان
 

 

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: دانستنیهای جالب، بازی وسرگرمی، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:44 ] [ ابراهیم پرورش ]

پنبه اش را زدند !

 

شعر مادر از فریدون مشیری
 

 

دلنوشته های زیبا از حسین پناهی
 

 

ضرب المثل کله اش بوی قرمه سبزی می دهد!
 

 

آب را گل نكنیم- سهراب سپهری
 

 

شعر مخصوص شب یلدا
 

 

از آدمها دلگیرم...چون !!!
 

 

شعر زیبای منم زیبا...
 

 

ناصرخسرو و بزرگی در شعر و ادب فارسی
 

 

جملات و متن های ادبی زیبا از مولانا
 

 

جملات و متن های ادبی زیبا از فردوسی
 

 

برای امام علی (ع) و مظلومیتش
 

 

نه مرادم، نه مریدم، نه پیامم !! ( فریدون حلمی)
 

 

گلواژه های نـــــاب و پرمعنای زندگی
 

 

زندگـــی زیبـاســـت ( خواندنی )
 

 

برایت آرزو دارم ...
 

 

رمان هایی که درتابستان رخ می دهند + عکس
 

 

چندین شعر زیبا درباره خیانت
 

 

حضرت فاطمه زهرا(س) در آینه شعر فارسی
 

 

چگونه آقاسی ، آقاسی شد ؟
 

 

زیباترین شعرهای شاعران جهان در مورد بهار
 

 

جملات قصار بزرگان جهان
 

 

یگانه ( شعر زیبا)
 

 

کلیات سعدی 700 سال قبل (عکس)
 

 

شعر عاشقانه بسیار زیبا
 

 

شعرهای از استاد دکتر خسرو فرشیدورد
 

 

گل نرگس (شعر)
 

 

مهربان باش (دکتر علی شریعتی)
 

 

بخشی از نامه نادر ابراهیمی به همسرش ( داستان نویس معاصر ایرانی )
 

 

شعر زیبای زنگ انشا از قیصر امین پور
 

 

قصیده علیرضا قزوه در استقبال از ماه محرم
 

 

عطر موعود در شعر عطار ( جالب و خواندی)
 

 

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)
 

 

ترانه های ناب 14 ( صدام کردی...)
 

 

چتر دلتنگی من باز شده (شعر)
 

 

شعرهای زیبا
 

 

آسمان بارانی
 

 

بدون شرح!!
 

 

بر سوادِ سنگفرش راه (شعر)
 

 

سفر بخیر ( شعر)
 

 

کل کل شاعران معاصر !!!!
 

 

شبا همش به چت خونه میرم من…
 

 

می روی سفر برو، ولی...
 

 

نمی خواهم بمیرم !!!
 

 

حرفای من اینجاست توی سینم
 

 

شعر نوروز در زمستان/ احمد شاملو
 

 

شعری زیبا از یک نوجوان سرطانی (رقص آرام)
 

 

شعری از پروفسور هشترودی
 

 

كاش در شعر من ای مایه عمر
 

 

زندگی پیمودن راهی برای رسیدن به خداست
 

 

دلم از یاد کسان هر شبه در فریادست ( شعر )
 

 

بیا تا قدر یکدیگر بدانیم ( شعر )
 

 

بی تو، من در چنگ طبیعت تنها می خشکم
 

 

می اندیشم ( ادبی )
 

 

مجله شعرآبان
 

 

شعر امروز، امروز است
 

 

اشعار زیبا از زنده یاد نجمه زارع
 

 

همه چیز در مورد محمدعلی بهمنی شاعر
 

 

شعر و قطعات ادبی مادر (عکس)
 

 

تامل در شعر و اندیشه حافظ شیرازی
 

 

روز بزرگداشت حافظ- روحش شاد
 

 

الهی ...( مناجات)
 

 

اگر سفر نكنی، اگر كتابی نخوانی !!!
 

 

اولین روز های دبستان !! خاطرات
 

 

بعضی آدم ها اینطوری هستن شما چطور ؟؟
 

 

گلواژه های ناب و پرمحتوای زندگی
 

 

شعر شاعران معروف درباره خال
 

 

مهدی اخوان ثالث ( م.امید )
 

 

اخوان ثالث
 

 

تنها نگاه بود و تبسم میان ما
 

 

بخشی از منظومه بلند تنها شاگرد شهریار در سوگ استادش
 

 

مجله شعر و هنر
 

 

جملات و شعرهای عاشقانه از فریدون مشیری
 

 

بازهم جمعه
 

 

اون روزا یادش بخیر ؛ چه روزای قشنگی بود
 

 

ماجرای چت و چتبازی (شعر)
 

 

زندگی زیباست ...( همراه با عکس)
 

 

بررسی ادبی شعر یه توپ دارم قلقلیه
 

 

عــجـب صـبــری خدا دارد
 

 

امشب ای ماه به درد دل من تسکینی
 

 

دلتنگم ...
 

 

معنی گل ها
 

 

ای نام بلندت آشنای دل ما
 

 

بوسه برخاک نجف
 

 

شب سوگوار
 

 

کهکشان‌ها نخی از وصله نعلین علی‌ست
 

 

شعر كــوچـــه
 

 

خداحافظ ای...
 

 

افسانه‌ها و قصه‌های عامیانه مردم ایران
 

 

شعری از مولانا
 

 

مناجات شب قدر
 

 

9 داستانهای عاشقانه معروف دنیا !
 

 

سهراب سپهری
 

 

قصه‌ی دخترای ننه دریا: باغ آینه
 

 

مرثیه‌های خاک-احمد شاملو
 

 

قصیده‌ی کبوتران تاریک: فدریکو گارسیا لورکا
 

 

حکایت دوستی ها !!
 

 

لطایف و حکایات اخلاقی
 

 

شعر حاجی فیروز
 

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: اشعار، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:42 ] [ ابراهیم پرورش ]
عاقبت داشتن رفیق بد !+ عکس www.taknaz.ir
 
عاقبت تلخ داشتن دوست بد !
 
عاقبت داشتن رفیق بد !+ عکس www.taknaz.ir
 
عاقبت داشتن رفیق بد !+ عکس www.taknaz.ir
 
 
 
 
تعداد

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:39 ] [ ابراهیم پرورش ]
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:36 ] [ ابراهیم پرورش ]

دشت شقایق ها  ( تصویری)

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:33 ] [ ابراهیم پرورش ]

تصاویری زیبا و دلنشین از نقاط بسیار دیدنی کره زمین www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:28 ] [ ابراهیم پرورش ]

زیباترین عکس های زیرآب  2012 - www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:27 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس هایی از بهشت روی زمین برای آرامش روح ! www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:26 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس هایی از بهشت روی زمین برای آرامش روح ! www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:25 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس هایی از بهشت روی زمین برای آرامش روح ! www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:25 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس هایی از بهشت روی زمین برای آرامش روح ! www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:24 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس هایی از بهشت روی زمین برای آرامش روح ! www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:23 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس هایی از بهشت روی زمین برای آرامش روح ! www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:23 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس هایی از بهشت روی زمین برای آرامش روح ! www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:21 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس های زیبا از فصل بهار  www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:21 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس های زیبا از فصل بهار  www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:20 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس های زیبا از فصل بهار  www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:20 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس های زیبا از فصل بهار  www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:19 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس های زیبا از فصل بهار  www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:19 ] [ ابراهیم پرورش ]

زیباترین و رویایی ترین جاده ها www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:17 ] [ ابراهیم پرورش ]

زیباترین و رویایی ترین جاده ها www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:17 ] [ ابراهیم پرورش ]

زیباترین و رویایی ترین جاده ها www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:16 ] [ ابراهیم پرورش ]

زیباترین و رویایی ترین جاده ها www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:15 ] [ ابراهیم پرورش ]

تفاوت رانندگی در حالتهای مختلف ! (طنز)

 تفاوت رانندگی در حالتهای مختلف ! (طنز) www.taknaz.ir

رانندگی در كنار پدر

تفاوت رانندگی در حالتهای مختلف ! (طنز) www.taknaz.ir

 

رانندگی با دوستام

طنز ,خنده ,شادی , رانندگی خنده دار www.taknaz.ir

رانندگی در بزرگراه وقتی تنهام

 

طنز ,خنده ,شادی , رانندگی خنده دار www.taknaz.ir

 

 

تعداد بازدید ۳۰۱۴۲ بار

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:14 ] [ ابراهیم پرورش ]
عجب بدشانسی بوده ...!

اسفالت شدن به تمام معنا ! ( تصویری) www.taknaz.ir

اسفالت شدن به تمام معنا ! ( تصویری) www.taknaz.ir

اسفالت شدن به تمام معنا ! ( تصویری) www.taknaz.ir
 
 
تعداد بازدید ۲۹۱۸۶ بار
 

 

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:10 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس های سوژه های طنز و خنده دار فقط در آسیا www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:58 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس های فقط محض خنده ! (65) www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:55 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس های فقط محض خنده ! (65) www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:55 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس های فقط محض خنده ! (65) www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:54 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس های فقط محض خنده ! (65) www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:53 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس های فقط محض خنده ! (65) www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:52 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس های طنز بامزه  - www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:51 ] [ ابراهیم پرورش ]

تصاویر خنده دار و دیدنی از سرتاسر دنیا (62) www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:50 ] [ ابراهیم پرورش ]
تصاویر خنده دار و دیدنی از سرتاسر دنیا (62) www.taknaz.ir
 
 

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:47 ] [ ابراهیم پرورش ]

عکس های طنز بامزه  - www.taknaz.ir

FreeCod Fall Hafez


موضوعات مرتبط: تصاویر جذاب، ،
[ دو شنبه 7 اسفند 1391 ] [ 1:45 ] [ ابراهیم پرورش ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام دوست عزیز ورودتون به این وبلاگ رو خوش آمد میگم و امیدوارم که از این وبلاگ خوشتون اومده باشه. خواهشا افتخار بدید و به هر کدوم از این موارد که دوست دارید نظر بدید تا از نظراتتون استفاده کنیم. با تشکر ابراهیم
موضوعات وب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 106
بازدید دیروز : 104
بازدید هفته : 280
بازدید ماه : 278
بازدید کل : 133760
تعداد مطالب : 243
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1